خانه / دسته‌بندی نشده / مصوبه ۱۳۱ هیئت مدیره مهم

مصوبه ۱۳۱ هیئت مدیره مهم

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی اعضاء محترم تعاونی مسکن خادمین .

 در ادامه اطلاع رسانی های قبلی به شما عزیزان بلوک E11 اهم تصمیمات اتخاذ شده را به شرح ذیل اعلام مینمایم : 

  • با عنایت به مشخص شدن روال ساخت پروژه E11 از طریق مشارکت در ساخت و تایید آن در ۲ مجمع گذشته تعاونی و اخذ جواز بلوک مذکور، مقرر گردید تعاونی ابتدا نسبت به تهیه و تنظیم قرارداد مربوطه با تمام اعضاء ( با توجه به توافقات درصدی بعمل آمده با شریک و سازنده پروژه ) این بلوک اقدام نماید .
  • در خصوص هزینه های جاری بلوک پاسارگاد ۳ ( E11) که بخش عمده آنها مربوط به هزینه های در تعهد تعاونی در زمان عقد قرارداد مشارکت ( در قالب آورده های تعاونی ) بوده و مربوط به مقدمات مورد نیاز جهت نهایی شدن امکان صدور پروانه ساخت بلوک یاد شده و شروع عملیات ساختمانی و آغاز تعهدات سازنده میباشد ( نظیر هزینه های مربوط به نظارت ، هزینه های مربوط به سال اول مجری ، هزینه های مربوط

به مانده بدهی های قبلی طراحی نقشه های بلوک مربوطه و همچنین طراحی نمای آن و … و هزینه های جاری ، حقوق پرسنل و بالاسری اداری و … ) جمعا برای بازه چهارساله اجرای پروژه مبلغی حدود ۲۹ میلیارد تومان برآورد میگردد که با توجه به تعداد اعضا ( ۱۶۸ نفر ) به صورت میانگین نفری حدود ۱۷۳ میلیون تومان ( تا انتهای پروژه ) طبق محاسبات امروز برآورد میگردد . شایان ذکر است محاسبات انجام شده به صورت برآوردی بوده و امکان ایجاد سرفصل های پرداختی جدید که در حال حاضر محاسبه آن دور از ذهن مانده و یا میسر نیست وجود دارد . از طرفی امکان درآمد و یا دریافت وجه برای بلوک یاد شده از منابعی غیر از اقساط اعضا نیز محتمل می باشد . لذا مبلغ قابل پرداخت توسط اعضا میتواند مقداری کمتر یا بیشتر از عدد اعلامی فوق باشد که در صورت اضافه شدن مبلغ ، تعداد اقساط عضو اضافه می گردد و در صورت کاهش آن ، از اقساط آخر اعضا کاسته خواهد شد .

از این رو مقرر میگردید کلیه اعضا ابتداعا نسبت به واریز مبلغ ۳۳ میلیون تومان از وجه فوق به عنوان پیش پرداخت اولیه تا مورخ ۱۵/۱۰ /۱۴۰۲ اقدام نمایند . در خصوص واریز الباقی مبلغ ( ۱۴۰ میلیون تومان ) مربوطه ، امکان واریز وجه به دو روش یک جا و تقسیط مهیا میباشد .

الف – در صورتی که عضو امکان پرداخت کامل و یکجای وجه را داشته باشد ، برای ایشان محاسبات مورد نظر ، وفق فرمول موجود در اساسنامه تعاونی ، جهت افزایش امتیاز فعلی و تاثیر مثبت آن در اولویت بندی نهایی در زمان انتخاب واحد و یا مرغوبیت طبقه آن لحاظ میگردد .

ب – جهت اعضایی که امکان واریز یک جای وجه را ندارند نیز مقرر گردید الباقی وجه ( ۱۴۰ میلیون تومان ) به صورت تقسیط حداکثر ۴۰ ماهه ( از قرار ماهیانه ۵/۳ میلیون تومان ) دریافت گردد . لازم به ذکر است بهره مندی از امتیاز اعلامی در ردیف فوق ( متناسب با زمان و مدت تعجیل در واریز اقساط  ) برای این دسته از اعضا هم با استفاده از همان فرمول اشاره شده در طی مسیر راه ممکن و میسر میباشد . که توضیحات تکمیلی و توافقات و زمانبندی شروع پرداخت اقساط و … و سایر موارد انشاالله در مجمع عادی خردادماه سال ۱۴۰۳ اعلام و تصمیم گیری میگردد .

ج – اعضا محترم تعاونی که روش پرداختی دو را انتخاب مینمایند در صورت تمایل میتوانند از هر زمانی ، پس از واریز وجه علل الحساب پیش پرداخت اولیه ، و حتی قبل از برگزاری مجمع عادی اعلامی فوق نسبت به آغاز واریز اقساط خود ( با هر مکانیزم زمانی و ریالی مورد نظر ) اقدام نمایند . این واریزی ها حتما جزء محاسبات امتیاز خوش حسابی آنها منظور و در امتیاز آنها اعمال خواهد شد .

د – در خصوص اعضایی که به هر دلیل به تعهدات مالی خود از بابت پرداخت اقساط اعلامی و … در طول این بازه حدودی ۴ ساله ساخت و تکمیل پروژه ( بلوک E11 ) عمل ننمایند ، ضمن بکارگیری و بهره مندی از مواد ۱۸ و ۵۸ موجود در اساسنامه شرکت تعاونی و به صورت قانونی از طرف تعاونی اقدام می گردد.

  • با عنایت به اینکه در قرارداد مشارکت منعقد شده برای بلوک E11 سهم هر عضو تعاونی ۴۷ درصد واحد از یک واحد آپارتمان پس از پرداخت کلیه مطالبات تعاونی می باشد و این امر در انتها ، تسهیم واحدها را دچار اشکال می نماید از این رو تعاونی سعی مینماید برای اعضایی که مایل به خرید ۳ درصد امتیاز جهت رساندن حق السهم خود به ۵۰ درصد میباشند ( ۱۰ امتیاز جهت این موضوع مورد نیاز می باشد ) ، این امکان را فراهم نماید تا ضمن توافق با اعضایی که تمایل به فروش یا واگذاری سهم امتیاز خود ( در هر مقطع از پیشرفت پروژه ) را دارند تعامل نماید و نسبت به جمع آوری وجوه مورد نیاز به قیمت توافق شده و کارشناسی روز و خرید امتیاز اقدام نماید . لازم به ذکر است تعاونی در این خصوص صرفا میتواند بستری برای اجرای طرح فراهم نماید و انجام آن بستگی به استقبال اعضای تعاونی خواهد داشت و هیچگونه مسئولیت و یا تعهدی ، از بابت عدم تامین امتیازات مورد نیاز ، برای تعاونی ایجاد نخواهد کرد .

این طرح کاملا اختیاری بوده و روش اجرایی آن به شرح ذیل میباشد :

اعضایی که مایل به استفاده از فرصت خرید ۳ درصد از سهام یک آپارتمان قبل از اتمام ساخت و به قیمت کارشناسی همان روز میباشند باید به عنوان علل الحساب و پیش پرداخت ، مبلغ ۵۰ میلیون تومان ودیعه به حساب اعلامی از طرف تعاونی (حسابی به نام تعاونی و صرفا جهت این موضوع ) که بدین منظور اختصاص داده میشود واریز نمایند .لازم به ذکر است با توجه به اینکه محتمل می باشد پروسه زمان بر باشد سود بانکی به مبلغ واریزی عضو یا اعضا تعلق میگیرد . ضمنا اولویت بهره برداری از این امتیاز ( در صورت محقق شدن شرایط و امکان خرید امتیاز از عضو فروشنده ) به ترتیب جدولی که از زمان واریزی این وجه توسط داوطلبین استخراج میگردد بوده و در صورت توافق خرید با عضو فروشنده امتیاز ، اعضای مندرج در لیست فوق الاشاره به ترتیب و بر اساس فراخوانی که در این خصوص به صورت مستقل به اطلاع افراد مجاز رسانده خواهد شد به تعاونی مراجعه نموده و نسبت به پرداخت الباقی وجه و تصفیه حساب  هزینه مربوطه ( بر مبنای ارزش کارشناسی شده روز امتیاز ) اقدام نمایند.

در صورت عدم پرداخت کامل وجوه توسط فرد منتحب در بازه زمانی اعلامی جهت تکمیل فرایند انتقال امتیاز و یا هر مرحله از فرایند اعلامی ، عضو بعدی مندرج در لیست استخراجی فوق الاشاره بر اساس اولویت جایگزین ایشان خواهد شد  و نهایتا در صورت عدم مشارکت اعضا در این خصوص ( خرید ۳ درصد سهم به جهت افزایش سهم ۴۷ درصد به ۵۰ درصد ) در زمان تحویل نهایی واحد ها عضو مربوطه موظف و متعهد به خرید ۳ درصد حق السهم از یک آپارتمان به قیمت کارشناسی روز خواهد بود .

  • امتیاز بندی واحد ها تابع سوابق پرداختهای سنوات قبلی ( از زمان واریزی اولین وجه ) عضو و همچنین تعجیل و خوش حسابی ایشان در ادامه مسیر تعاونی تا هنگام واگذاری واحد محاسبه میگردد .
  • در انتها لازم به ذکر میباشد شماره حساب از بابت واریز اقساط و همچنین شماره حسابی دیگر برای واریز وجوه خرید ۳ درصد حق السهم برای اعضای محترم بلوک E11 متعاقبا اعلام میگردد .

 

 

با تشکر – هیات مدیره و مدیر عامل

 

سخنگو و رییس هیات مدیره – مجید هوشیاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *